FAST FRAKT 89,-

GRATIS FRAKT PÅ ORDRE OVER 1500,-

UTSENDELSE SAMME DAG

Salgsbetingelser ved kjøp i nettbutikken

PARTENE

Selger er Norwegian Outdoor Company. Organisasjonsnummeret vårt er 958 451 822.
Selger er videre i salgsbetingelsene forkortet til Noroco, eller som Vi og Vår.

Selgers post- og besøksadresse er:

Noroco
Øvre Eikervei 6
3048 Drammen

Telefon: 32 26 99 99
E-post: salg@noroco.no

-

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

 

BETALING

Du kan betale med enten Visa, Amercian Express, Mastercard, Discover eller med en konto fra PayPal. Alle betalinger går gjennom PayPal, som regnes som en av de aller sikreste aktørene på betalingsløsninger. Alle data på betaling er kryptert med SSL. Dette betyr at ingen utenforstående skal kunne få tak i sensitive opplysninger. 

Beløpet for fullførte ordre blir først trukket fra kjøperen sin konto, når ordren blir sendt ut fra butikk. Frem til da reserveres kun beløpet. Selv om beløpet omtales som reservert, vil de normalt ikke være trukket fra konto. 

Dersom varen ikke skulle være på lager eller om kjøper kansellerer ordren før den er sendt, så vil beløpet ikke lenger være reservert fra kjøper sin konto innen de kommende dagene. 

 

FRAKT AV BESTILTE VARER

Noroco leverer kun til fastlands-Norge og Svalbard. Noroco tilbyr 2 ulike fraktmåter. Fraktpris for de ulike alternativene vises før du bekrefter din bestilling slik at du nøyaktig vet hva totalbeløpet blir.

 

Fraktmetoder

1. Standard frakt: 89,- sendes med Posten som brevpost/pakke i postkassen. Dersom volumet på pakken overskrider størrelsen for hva som kan sendes som brevpost, vil vi allikevel sende dette som sporet pakke til hentested, uten ekstra kostnad for kjøper. Da vil du bli informert pr e-post og sms og etterhvert motta sporingsnummer.

2. Gratis frakt ved ordre over 1500,- Sendes med Posten som sporet pakke til hentested. Du varsles om at sendingen er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.

 

Leveringstid

Forventet tid fra leveringsbekreftelse til du mottar pakken ved Standard frakt, brevpost/pakke i postkassen
2-6 virkedager

Forventet tid fra leveringsbekreftelse til pakken kan hentes ved Gratis frakt, sporet pakke til hentested
1-4 virkedager

Noen eksempler på leveringstid for Gratis frakt, sporet pakke til hentested:

Drammen - Oslo: 1 virkedag
Drammen - Bergen: 2 virkedager
Drammen - Bodø: 3 virkedager

 

Sporing

Alle sendinger til hentested kan spores ved hjelp av sporingsnummeret. Man kan selv enkelt og raskt spore pakkene ved å skrive inn sporingsnummeret på forsiden til Posten.no eller i Postens sporingsapplikasjon for iPhone og Android telefoner. Les mer hos Posten.no for å lære mer om Sporing.

Ordre under 1500,- og som sendes som brevpost/pakke i postkassen kan ikke spores.

 

FRA FULLFØRT NETTORDRE TIL UTSENDELSE

Utsending fra butikk

Normalt pakker vi og sender ordre samme dag fra vår butikk i Drammen, om pakken bestilles før kl 13:00 (gjelder kun lagervare). Du vil motta en leveringsbekreftelse med sporingsnummer så fort pakken leveres til posten.

 

Jeg har bestilt en vare som ikke er på lager når kommer den?

I nettbutikken er det kun mulig å kjøpe varer som er registrert at vi har på lager. Dersom varen allikevel skulle vise seg å være tom vil vi forsøke å skaffe varen fra ulike leverandører. Vi vil også så snart som mulig informere deg med at lagerstatusen var feil og holde deg oppdatert på forventet leveringstid, eller spørre deg om du i stedet vil kansellere ordren, eller kun beholde deler av den.

Vi forsøker å ha mest mulig varer på lager til enhver tid, og skulle vi mangle noe må du ikke nøle med å ta kontakt og vi vil forsøke å skaffe varen så raskt som mulig.

 

ANGRERETTLOVEN / ANGREFRIST

Dersom du angrer på et kjøp hos oss, er det Angrerettloven som gjelder. I henhold til Angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke dette innebære avskåring i angreretten. Ved brutt forsegling eller at varen er tatt i bruk som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven

    • Angrerettloven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbruker, når den næringsdrivende opptrer i næringsvirksomhet, og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler.
    • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (jf. Angreretten § 25)
    • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven Kapittel 2 § 8-i).

Hos Lovdata.no kan du lese hele Angrerettloven.

 

100 dagers angrefrist

Disse punktene krever en aktiv handling fra deg, på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med andre ord slik at vi kan behandle saken på en rask og smertefri måte for alle parter iht. Angrerettloven. Det oppfordres til at "Angrepakken" din sendes som pakkepost slik at du ved å sjekke Posten sine sider har full oversikt over hvor ditt produkt befinner seg i Postens system frem til det ankommer oss. 100 dagers fristen begynner den dagen du som kunde har mottatt varen. Prosessen for å angre finner du videre i avsnittet nedenfor om å registrere retur eller bytte vare.

NB! Returpakker som blir sendt i oppkrav vil ikke bli hentet ut av Noroco.

Om du angrer før ordren er pakket/sendt må du raskest mulig avbestille ordren på telefon 32 26 99 99. Om du sender en e-post er ikke ordren å anse som slettet før du mottar en slettebekreftelse fra oss. Du vil alltid få en bekreftelse på e-post om at din ordre er slettet umiddelbart etter sletting. For din egen del kan det være lurt i å beholde denne e-posten i minst 14 dager. Dersom pakken allerede er sendt fra oss, vil du måtte registrere retur og sende slik beskrevet i neste avsnitt.

 

REGISTRERE RETUR ELLER BYTTE VARE

Har du ombestemt deg? Ikke noe problem, hos oss kan du returnere varer inntil 100 dager etter du mottok den. For at vi skal kunne ta en vare i retur, kan den ikke være tatt i bruk. Varen skal returneres som levert, med evt merkelapper på og i hel originalemballasje.

 

Registrere retur og returlapp

Vi ber deg sende en e-post til salg@noroco.no merket retur i emnefeltet. I e-posten trenger vi ordrenr og varen du skal sende i retur, evt. ønske om hva du ønsker å bytte varen med.

Om du ønsker å benytte deg av vår forhåndsbetalte returlapp, ber vi deg skrive ønsker returlapp i mailen, Du vil etterpå motta en ferdig frankert returetikett, Returavgift på 79,- trekkes automatisk fra tilbakebetalingsbeløpet ditt. Returetikettene sendes manuelt, du vil derfor ikke motta denne utenfor våre åpningstider. Dersom du ikke har tilgang til skriver, kan du kontakte oss på salg@noroco.no

Du kan også returnere direkte til addressen under. Husk at vi trenger ordrenummer og informasjon om hva du ønsker, ved at du sender oss en e-post eller tar kontakt på telefon 32 26 99 99.

 

Bytte av størrelse/farge

Om du ønsker å bytte i en annen størrelse eller farge, så registrerer du returen som vist over. Vi bytter størrelse eller farge til samme pris som opprinnelig ordre. Vi kan ikke bytte mot et mellomlegg, så dersom du ønsker å bytte til en annen vare med høyere pris vil du bli refundert, slik at du kan handle på nytt selv.

 

Raskeste bytte

Du kan også velge å kjøpe ny vare med en gang og få refundert beløpet og bestiller selv varen du ønsker i en ny ordre. Så fort vi har behandlet returen din tilbakebetaler vi beløpet for varen minus returfrakt. Om varen du kjøpte hadde en lavere pris, pga tilbud eller annen rabatt må du kontakte kundesenteret som vil gi deg ny rabatt slik at du kan bestille på nytt til samme pris.

 

Pakk varene

Pakk varene i originalemballasjen, og legg dem i en passende eske. Bruk gjerne esken varene ble sendt i, og teip fast den nye fraktetiketten over den gamle. Husk at vi trenger originalemballasjen, så den må ikke skrives eller teipes på.

 

Send

Lever retursendingen der du hentet den, eller på nærmeste postkontor/post i butikk.

 

Tilbakebetaling

Du vil motta en bekreftelse på e-post når vi har mottatt returen din. Så fort vi har registrert og ferdigbehandlet returen, tilbakefører vi umiddelbart beløpet for varen(e) til deg.
Tilbakebetales normalt i løpet av 3-5 virkedager etter at returen er mottatt og behandlet. Se mer om tilbakebetaling i avsnittene nedenfor. 

 

-

Returadresse:
Norwegian Outdoor Company
Øvre Eiker vei 6
3048 Drammen

 

Hvordan bytte en vare jeg har fått i gave?

Om du har fått en vare i gave, og ønsker å bytte størrelse eller farge så hjelper vi deg gjerne med det. Send oss en e-post til salg@noroco.no med følgende informasjon:

      • Hvilken vare gjelder det
      • Hva du ønsker å bytte til
      • Kvittering for kjøpet. Dette kan være et ordrenummer, eller så vil det i de fleste tilfeller være nok med navn, e-post eller telefonnummer på bestiller

 

Kan jeg endre eller avbestille ordren min selv før den er sendt?

Om du har behov for å gjøre endringer kan dette kun gjøres av våre medarbeidere. Ta derfor raskt kontakt med oss på telefon 32 26 99 99. Hvis du sender e-post kan du risikere at din ordre blir sendt uten at vi får endret slik du ønsker.

Hvis du ønsker å slette en ordre før den er sent, kontakt oss så raskt som mulig på telefon 32 26 99 99, så vil vi forsøke å løse dette. Sender du en e-post med beskjed om at vi skal slette din ordre kan det hende at vi har sendt ut varene før vi leser e-posten din.

 

Kan jeg avbestille ordren min selv etter den er sendt?

Dersom varene er sendt før du fikk avbestilt eller du av andre årsaker ikke ønsker varene, må du benytte angreretten og retur som beskrevet over.

 

Uavhentet pakke ved Sporet pakke til hentested

Når en pakke er sendt fra oss som pakke til hentested har kunden ansvar for å hente ut varene fra Postkontoret / Post i Butikk. Ønsker man å returnere varen skal man gjøre dette raskest mulig, innen 100 dager om man vil benytte angrefristen.

NB! Dersom ordren kommer tilbake til oss som uavhentet vil den bli kreditert mot et gebyr på kr. 250,- som trekkes automatisk fra tilbakebetalingsbeløpet ditt. Dette beløpet dekker porto tur retur og våre håndteringskostnader. Henter du ikke pakken eller nekter mottak av denne, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet og man tar ikke det ansvaret man etter loven har når man bestiller varer.

 

Betaling og refundering ved avbestilt ordre

Jeg har avbestilt en ordre, men ikke fått tilbake penger. Om du har betalt med Visa, Discover, Mastercard eller PayPal er beløpet kun reservert frem til ordren sendes fra vårt lager. Beløpet blir først trukket fra kjøperen sin konto når ordren er fullført, frem til da reserveres kun beløpet. Selv om beløpet omtales som reservert, vil de normalt ikke være trukket fra konto. 

Om ordren blir avbestilt før ordren er sendt fra oss blir reservasjonen slettet. Det vil si at beløpet ikke blir tilbakebetalt, men pengene blir tilgjengelig på din konto. Dette tar normalt 1-5 virkedager. Det samme gjelder om vi sletter en eller flere varer fra en ordre, da endrer beløpet seg og det trekkes kun for varene som leveres.

 

Jeg har returnert en vare, når får jeg tilbake pengene?

Så fort vi har mottatt og behandlet returen vil du motta en kreditnota på e-post. Hvor lang tid dette tar avhenger av betalingsmåte.Visa, Discover, Mastercard eller PayPal tilbakebetales normalt i løpet av 3-5 virkedager etter at returen er mottatt og behandlet.

 

Jeg har mottatt en skadet vare, hva gjør jeg?

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart du har anledning til det innen rimelig tid, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler ta kontakt med oss.

 

Det mangler noe i leveringen

Skulle det være mangler ved din levering, ikke nøl med å kontakte oss snarest slik at vi kan løse problemet så raskt som det lar seg gjøre.

 

Garantiforpliktelser

Vårt ansvar følger norsk forbrukerkjøpslov, men vi informerer i våre tekster om en rekke av våre leverandørers internasjonale garantiordninger der det er relevant - uten at vi selv står ansvarlig for disse leverandørgarantiene.

 

Konfliktløsning

Eventuell uenighet om kjøpet vil reguleres av norsk lov om forbrukerkjøp og løses ved verneting i Drammen. Vi vil alikevel gjøre vårt ytterste for å komme til en løsning direkte med kjøper før rettslige skritt.